Servicii pentru pacienți:
- Psihologie clinică
- Psihoterapie
- Consiliere psihologică
- Expertiză judiciară
- Expertiză extra-judiciară
- Evaluare psihologică în cadrul procedurii de contestare a rezultatului nefavorabil în raportul final de evaluare de către adoptator/ familia adoptatoare
- Activitati post adopție pentru copii adoptați și persoanele/ familiile adoptatoare
- Diagnostic si tratament burnout parental
- Diagnosticare si tratament psihoterapeutic al atașamentului
- Diagnostic structural Rorcharch
Serviciile pot fi adresate individual, în grup sau în familie!
Pentru specialisti:
- Cursuri de formare in psihoterapie – Hipnoza clinică, relaxare si terapie ericksoniana
- Cursuri de formare continuă in psihologie clinică si psihoterapie
- Supervizare psofesională psihologie clinică
- Training burnout parental
- Training de evaluare a atașamentului copilului, adolescentului și adultului.
Evaluarea psihologică face parte dintr-o abordare globală a dezvoltării problemei copilului. În cadrul echipei de sinteză se va decide relevanța acesteia.
Astfel, evaluarea poate face posibilă rafinarea orientărilor de tratament.
Psihologul clinician va oferi copilului o întâlnire mediată de un instrument (test de eficiență intelectuală, test proiectiv etc.) menit să precizeze factorii implicați în dificultățile care au motivat consultația promovând totodată vorbirea subiectivă.
Evaluarea (articulare, limbaj oral, limbaj scris, limbaj logico-matematic) explorează capacitatea de a însuși codul lingvistic oral și/sau scris dar și modurile de comunicare și sentimentele copilului în raport cu dificultățile sale de limbaj
Acesta este un moment de investigare a situației unui consultant care se confruntă cu problema școlii. Prin schimburi și o serie de propuneri de exerciții școlare de română și/sau matematică, psihologul educațional va încerca împreună cu acesta să facă lumină asupra diverselor aspecte:
– Modul în care își investește rolul de elev, relația sa cu învățarea, la școala în general, la școala pe care o frecventează, profesorii săi etc…
– Situația sa față de un nivel mediu ipotetic corespunzător programului clasei sale.
– Natura dificultăților.
– Oportunitatea și posibilitatea unei „pedagogie curative” (urmărire psihopedagogică), ținând cont de dificultățile sale, de motivația sa și de capacitatea sa actuală de a investi acest tip de muncă.
În cadrul acestei întâlniri, psihomotricianul oferă copilului situații dirijate și timp liber de joacă.
Considerate în legătură cu cuvintele care le însoțesc, aceste elemente fac posibilă observarea locului în care se află copilul în structura sa corporală (motricitate grosieră și gesturi fine, echilibru, lateralitate, structură temporo-spațială, organizare grafo-perceptivă, diagramă corporală și imagine a corpului, tonus etc…), precum și să-l audă în felul său de a fi, în ceea ce exprimă despre sine, în capacitatea sa de a intra în relație cu celălalt și cu lumea din jurul lui.
Serviciul de psihoterapie intervine la două niveluri, cel al timpului de elucidare, prin participarea la primele interviuri ca referent și cel al tratamentelor, când este indicată o psihoterapie în timpul sintezei.
Terapia logopedică acoperă domeniul dificultăților de limbaj oral și scris. Limbajul este considerat în dimensiunile sale de schimb și comunicare, de structurare a gândirii și personalității.
Educaţia şi formarea continuă sunt ulterioare educaţiei şi formării iniţiale şi se orientează atât spre dezvoltarea de competenţe care pot defini un traseu de specializare profesională, cât şi spre dezvoltarea competenţelor profesionale deja dobândite de către psihologi.
Pentru mai multe informații Contactează Centrul Psiho Plus