Rezultate Propuse:
La nivel individual:
- determinarea caracteristicilor de dezvoltare ale persoanei pentru formularea corectă a Planului de intervenție,
- Colectarea de date pentru stabilirea/confirmarea diagnosticului,
- Stabilirea nivelurilor de dezvoltare/adaptare.
- Nivelul de dezvoltare al abilităţilor, cât şi informaţii relevante pentru determinarea diagnosticului şi severităţii afectării
- Tipul de evaluare pluridisciplinară permite observarea comportamentelor sociale și de comunicare asociate cu diagnosticul de tulburare generalizată de dezvoltare.
La nivelul comunității: Creșterea calității serviciilor de evaluare psihologică complexă standardizată
- Accesul la servicii integrate (rețea de specialiști implicați în diagnosticare și intervenție) în mediul privat.
La nivel psihopedagogic:
- Coordonarea eforturilor educaţionale atât la şcoală, cât şi acasă, prin includerea Raportului persoanei cu atribuții de îngrijire în procesul de evaluare.
- Construirea unor recomandări pentru cadrele didactice și specialiștii din domeniul sănătății mentale în planificarea programelor educaţionale şi în diagnosticarea autismului şi a altor tulburări pervasive de dezvoltare [TPD], prin evaluarea dezvoltării ariilor funcţionale şi comportamentelor asociate cu autismul şi alte TPD.
- Oportunitatea și posibilitatea unei „pedagogie curative” (urmărire psihopedagogică), ținând cont de dificultățile sale, de motivația sa și de capacitatea sa actuală de a investi acest tip de muncă.
Impact:
Impactul sau valoarea adăugată a unei astfel de abordări:
- Evaluarea diagnostică a oricărei persoane, începând din copilăria timpurie până la viaţa adultă.
- O astfel de abordare, în situaţii clinice, are aplicabilitate crescută și în cazurile în care s-a stabilit un diagnostic incert de TSA, indiferent dacă e vorba de un copil, de un adolescent sau de un adult.
- Rezultatele evaluării puridisciplinare pot fi utile cadrelor didactice și specialiștilor din domeniul sănătății mentale în planificarea programelor educaţionale şi în diagnosticarea autismului şi a altor tulburări pervasive de dezvoltare [TPD], prin evaluarea dezvoltării ariilor funcţionale şi comportamentelor asociate cu autismul şi alte TPD.
- Diagnosticarea și planul de intervenție sunt elaborate astfel încât să ajute la coordonarea eforturilor educaţionale atât la şcoală, cât şi acasă, prin includerea Raportului persoanei cu atribuții de îngrijire în procesul de evaluare.
Grup Țintă:
Serviciile centrului sunt adresate adulților, tinerilor și copiilor.
Servicii psihomedicale pentru adulți care se confruntă cu următoarele situații:
- Tulburări emoționale și de atașament
- Dificultăți în cuplu
- Dificultăți ale relației cu ceilalți
- Tulburări emoționale
- Tulburări ale atațamentului
- Probleme de comportament acasă, la școală sau în societate;
- Tulburări de dezvoltare;
- Probleme psiho-afective;
- Probleme de învățare;
- Dificultăți de vorbire;
- Dificultăți de relaționare sau releții defectuoase cu ceilalți;
- Probleme de motricitate;
- Alte probleme adresabile specialițtilor centrului;
- Familia pacienților cu TSA sau cu alte tulburări psihiatrice
Pentru mai multe informații Contactează Centrul Psiho Plus